Ръководството на „ПроКредит Банк (България)" АД иска да изрази възмущението си от публикуваната на 25 октомври 2010 г. във вестник „Стандарт" статия „ПроКредит Банк крие лихви". Гореспоменатата статия некоректно представя листовката на ПроКредит Банк за бизнес кредити до 30 000 евро, която е част от рекламна кампания на банката, стартирала през месец септември. Статията се позовава единствено на опита на неназован потенциален клиент на банката. Етичният кодекс, който, както става ясно от официалния сайт на Националния съвет за журналистическа етика (www.mediaethics-bg.org), в-к „Стандарт" е подписал, изисква:
1.1.5 В коментарите и анализите ще се стремим да представяме разнообразни мнения и гледни точки.
1.1.6 При отразяване на спорове ще се стремим да дадем възможност на засегнатите страни да изразят своята позиция.
Липсата на обективност в тази публикация не отразява принципите, които ПроКредит Банк следва в своята рекламна политика.
Вярваме, че медиите носят обществена и социална отговорност за публикуваните от тях материали. Банковата система в България е сред най-регулираните от национални и международни институции сектори. Подобни некоректни изказвания индиректно вредят на репутацията на цялата банкова система и спъват опитите на банките да бъдат надежден партньор на бизнеса и обикновените хора в момент на световна финансова криза.
Тъй като никой от екипа на в-к „Стандарт", подписал статията, не потърси представител на ПроКредит Банк за изясняване на случая, ние се чувстваме задължени да изразим нашата позиция.
На лицето на листовката „Бизнес кредити" са поместени заглавието й (Бизнес кредити до 30 000 евро с годишна лихва от 11%) и възможните кредитополучатели. На гърба на листовката е предоставена информация за: максималните срокове, видовете обезпечения, таблица с годишни лихвени проценти за различни суми и таблица с примерни вноски.
От така посочената информация в таблицата с лихвените проценти става съвсем ясно какви са те при различните размери на кредита и вида обезпечение.
Към настоящия момент ПроКредит Банк не отпуска нито един от своите бизнес кредити при лихва от 18%, т.е. информацията в статията не отговаря на истината.
Таксите и комисионите, прилагани от банката, са стандартни за банковата система и са публикувани в тарифата на сайта на банката (www.procreditbank.bg). Самото решение дали да отпуснем даден кредит се взема, след като преценим степента на кредитен риск.
За времето от своето създаване си през 2001 г. до сега ПроКредит Банк е отпуснала над 219 000 броя кредити на обща стойност 2.023 млрд. евро. Детайлният анализ на бизнеса на нашите клиенти винаги ни е предоставял възможността да им предложим най-подходящите условия и по този начин да изградим дългосрочни взаимоотношения с тях, базирани на честност и доверие.
ПроКредит Банк никога не е използвала дребен шрифт в свои рекламни материали, който да заблуждава клиентите на банката. Даже напротив – винаги сме изразявали мнението си, че финансовите институции трябва да са напълно прозрачни и честни в отношенията със своите клиенти.
Само преди 3 месеца авторитетният сайт moitepari.bg обяви резултатите от свое проучване, които показват, че сред проучените банки само ПроКредит Банк обявява по прозрачен начин как формира лихвите по своите кредитни продукти.
(http://www.procreditbank.bg/main/bg/news.php?archive=1&news=264)
ПроКредит Банк през 2005 г. стартира своята постоянна образователна инициатива „ПроЗрачно". Тя цели да подпомогне потребителите на финансови услуги сами да достигнат до най-правилното за техния конкретен случай решение. Чрез своите средства, кампанията разяснява как се формира реалната цена на различни банкови услуги и по този начин помага на хората да изискват правилната информация, когато теглят кредит, решат да вложат парите си в банка или открият разплащателна сметка.
(http://www.procreditbank.bg/main/bg/news.php?archive=0&news=82)
Когато ПроКредит Банк се опитваше да популяризира идеята си за прозрачност в взаимоотношенията банка-клиент, голяма част от медиите не отразиха инициативата. Всяка медиа е свободна да отразява само онези новини, които сметне за значими и интересни за своята аудитория, стига това отразяване да спазва етичните норми и да не накърнява интересите и имиджа на засегнатите страни.
Считаме, че медиите в България са наши партньори и разчитаме на тях максимално коректно и обективно да отразяват фактите, свързани с обществения, икономическия и политическия живот в страната.
Източник: Bank.bg